Skoč na obsahSkoč na navigaci
Další stránky:

Úřední hodiny

Dnes: Úterý 28. června 2022
Městský úřad:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Odbor dopravy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Pokladna:
08:00 - 11:00
Centrální spisovna (archiv):
08:00 - 11:00   12:00 - 15:00
Garáže:
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)
Příští den: Středa 29. června 2022
Městský úřad:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy:
08:00 - 12:00   12:45 - 18:00
Odbor dopravy:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Pokladna:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Centrální spisovna (archiv):
08:00 - 12:00   13:00 - 17:00
Garáže:
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)

Kalendář událostí

Nahrávám kalendář...

Kralupy TV

Nahrávám videa...

Povinně zveřejňované informace

1. Název

Město Kralupy nad Vltavou


2. Důvod a způsob založení

Zákon o obcích č. 128/2000 Sb.


3. Popis organizační struktury povinného objektu

Zastupitelstvo města: 

starosta obce: Ing. Marek Czechmann 

místostarosta: Libor Lesák 

místostarosta: Ing Vojtěch Pohl 


Kontrolní výbor zastupitelstva města: 

předseda: Tomáš Pekárek 

další členové: Bc. Robin Janoš, Radek Hofman, Ing. Milan Bílek, Dana Smejkalová 


Finanční výbor zastupitelstva města: 

předseda: Ing. Ivan Ottis 

další členové: Ing. Ivana Pacholíková, Tomáš Horčička, Bc. Radek Hyský, Ing. Jan Cihlář 


Sportovní komise 

předseda: Jan Špaček 

další členové: Ing. Luboš Truhlář, Ing. Petr Marek, Pavel Janouškovec, Michal Topinka, Jan Šíma, Petra Doležálková 


Komise výstavby a rozvoje města 

předseda: Ing. Petr Listík 

další členové: Ing. arch. Vlasta Poláčková, Ing. arch. Pavel Skalička, Ing. arch. Hana Blahušková, Ing. Ivan Ottis, Ing. arch. Michal Vondra, Ing. Petr Marek, Ing. Luboš Truhlář, Ing. Martin Czechman 


Komise pro životní prostředí 

předseda: Mgr. Jakub Němeček 

další členové: František Málek, Jiří Cimler, Lukáš Votík 


Komise majetkoprávní 

předseda: Mgr. Jiří Bozděch 

další členové: Petra Doležálková, Antonín Melka, Bc. Radek Hyský, Markéta Vajnerová 


Kulturní komise 

předseda: Marek Škabrada 

další členové: Jan Doležálek, Filip Prantl, Bc. Jan Bartoš, Jitka Košťálová 


Komise zdravotní, sociální a bytová 

předseda: Mgr. Václav Gabriel 

další členové: Mgr. Věra Bavorová, Tomáš Pekárek, pí Randáková 


Komise dopravy 

předseda: Ing. Vladimír Vymětalík, Ph.D. 

další členové: Ing. Petr Závodský, Radek Hofman, Ing. Petr Marek, Michal Pekárek 


Redakční rada 

předseda: Mgr. Jindřich Kohm 

další členové: Telman Nersisjan, Jan Doležálek, Filip Prantl, Stanislav Hejduk 


Komise školská a prevence kriminality 

předseda: Mgr. Jiřina Hereinová 

další členové: Simona Truhlářová, Mgr. Martin Luksík, Mgr. Kateřina Viktorová, Stanislava Valterová 


Komise sociálně-právní ochrany dětí 

předseda: Mgr. Bohuslava Glasslová 

další členové: Eva Kutinová, Mgr. Dagmar Knöpfelmacherová, Mgr. Eva Ivanová, Šárka Jakušová, DiS., MUDr. Ivana Divišová, Mgr. Nikola Horáková

 

Město je zřizovatelem:

Jednotky sboru dobrovolných hasičů


Příspěvkové organizace

Městský bytový podnik, Lobeč 911, +420 311 234 484, IČ 47008539

Technické služby města, Libušina 123, +420 315 726 589, IČ 0066460

Sociální služby města, U Cukrovaru 1171, +420 315 704 100, IČ 71294325

Městské muzeum, Vrchlického 590, +420 315 723 035, IČ 42739543

Kulturní a společenské středisko, nám. J. Seiferta 706, +420 315 727 827, IČ 0035374

Dům dětí a mládeže, Smetanova 168, +420 315 722 430, IČ 70566542

Základní umělecká škola, Riegrova 181, +420 315 727 843, IČ 67673902

Základní škola Komenského, Komenského nám.198, +420 315 726 644, IČ 47009098

Základní a Mateřská škola Třebízského, Třebízského 523, +420 315 727 811, IČ 71009946

Základní škola Gen. Klapálka, Gen. Klapálka 1029, +420 315 727 447, IČ 71009922

Základní škola Václava Havla,  Revoluční 682, +420 315 726 192, IČ 71008152

Základní škola 28. října, 28. října 182, +420 315 726 359, IČ 71010823

Základní škola, Jodlova 111, +420 315 727 293, IČ 71010319

 

Mateřská škola, Dr. E. Beneše 694, IČ 75002761

místo výkonu činnosti:

Dr. E. Beneše 694, +420 315 726 637

nábř. J. Holuba 153, +420 315 726 705

U Jeslí 520, +420 315 727 162

 

Mateřská škola Gen. Klapálka 976, IČ 75002744

místo výkonu činnosti:

Gen. Klapálka 976, +420 315 723 709

Mikovická 501, +420 315 723 692

       

Organizační složky

Městská knihovna, Jodlova 111, +420 315 727 852

 

Společnost s ručením omezeným

Kralupská sportovní, spol. s r.o., Mostní 812, +420 315 741 689, IČ 29021731 



Organizační struktura MěÚ:

starosta

místostarostové

tajemník městského úřadu

odbor kancelář tajemníka

odbor ekonomický

odbor výstavby a územního plánování

odbor správní

odbor obecní živnostenský úřad

odbor realizace investic a správy majetku

odbor sociální věcí, školství a kultury

odbor dopravy

odbor životního prostředí

oddělení infocentrum 

kancelář starosty a zaměstnanci nezařazení v odborech úřadu.


4. Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa

Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou

 

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou

 

4.3 Úřední hodiny

Úřední hodiny, otevírací doby


4.4 Telefonní čísla

Telefon: 315 739 811 - ústředna

Fax: 315 723 479

 

4.5 Adresa internetových stránek

www.mestokralupy.cz

 

4.6 Adresa podatelny

Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou

 

4.7 Elektronická adresa podatelny

e-podatelna: podatelna@mestokralupy.cz

 

4.8 Datová schránka

Datová schránka (ID DS): 8zzbfvq


Přijímáme a podporujeme formáty:

PDF, ZFO, formáty Open Dokument, formáty Microsoft Office, grafické formáty JPG, PNG a TIFF, formáty Autodesk DWG, DTP formáty Corel CDR.

Adresy a telefony pracovníků úřaduTelefonní seznam


5. Případné platby lze poukázat

19-624171/0100 - správní a místní poplatky (např. poplatek za psa, zábor veř. prostranství, správní poplatek za matriku, vydání stavebního povolení apod...)

ČNB 94-712171/0710

19-233090297/0100 - hospodářská činnost - nájemné, platby za prodej nemovitostí (pozemky, nebytové prostory)

9005-720171/0100 - základní běžný účet


6. Identifikační číslo (IČ)

00236977


7. Plátce daně z přidané hodnoty

DIČ: CZ00236977


8. Dokumenty

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Územní plán obce (uvést jako odkaz)

Strategický plán rozvoje obce (uvést jako odkaz) 


8.2 Rozpočet

Rozpočet města

Střednědobý výhled rozpočtu obce (uvést jako odkaz)


9. Žádosti o informace

Město Kralupy nad Vltavou zveřejňuje informace několika způsoby:

- úřední desky

https://www.mestokralupy.cz

- Sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube)

- Kralupský Zpravodaj

- Kralupy TV - reportáže kralupské internetové televize - https://www.kralupytv.cz/

- informace lze získat na příslušném odboru MěÚ, v informačním centru MěÚ, popř. na e-mailové adrese: dotazy@mestokralupy.cz


Každá fyzická a právnická osoba může žádat o informaci ústně nebo písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Dotaz musí být jasně formulován, aby bylo zcela zřejmé, jaká informace je požadována.

Obce jsou povinny poskytnout všechny informace vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti s výjimkou:

- těch, jejichž zveřejnění vylučuje sám zákon

- utajovaných skutečností

- informací dotýkajících se ochrany osobnosti a soukromí

- informací ohrožujících obchodní tajemství

- informací o majetkových poměrech osob, získaných na základě zákona o daních, poplatcích a sociálním zabezpečení

- vnitřních pokynů a personálních předpisů


10. Příjem a podání podnětů

Podání žádosti: podatelna, e-podatelna, podací místa příslušného odboru

Podání stížnosti: 

písemně - podatelna, e-podatelna, e-mailem

ústně - telefonicky na příslušném odboru MěÚ, tajemník MěÚ, starosta, místostarosta


11. Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Přehled nejdůležitějších právních předpisů, podle nichž obec a její orgány jednají a rozhodují, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k obci a jejím orgánům (uvedené předpisy jsou k nahlédnutí v úředních hodinách na obecním úřadě):

 - ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky

 - usnesení předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky - zákon č 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)

 - zákon č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností

 - vyhláška Ministerstva vnitra č. 345/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem

 - vyhláška Ministerstva vnitra č. 346/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s rozšířenou působností, území obvodů hlavního města Prahy a příslušnosti některých obcí do jiného okresu

 - zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů

 - vyhláška Ministerstva vnitra č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby

 - zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů

 - zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obcí

 - zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím - zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů

 - zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů

 - nařízení vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků

 - zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů

 - zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím

 - zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 - zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)

 - zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí

 - zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů

 - zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce

 - zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů

 - zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád)

 - zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád - zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích

 - zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)

 - zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní

 - zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich

 - zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích

 - zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích

 - zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech

 - zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích

 - zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny

 - zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)

 - zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách

 - zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání

 - zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)

 - zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon)

 - zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek

 - zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně

 - zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí

 - zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník 


11.2 Vydané právní předpisy 

Město vydává obecně závazné vyhlášky města a nařízení města.


12. Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazebník úhrad MěÚ Kralupy nad Vltavou za poskytování informací dle zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím


1. Tento sazebník stanoví v souladu s ustanovením § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády  č.173/2006Sb., o zásadách stanovení 

úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím,

výši úhrad za poskytování informací podle tohoto zákona. 


2. Sazebník výše úhrad 

a) cena, je-li informace poskytována formou tisku/kopie, činí 


    černobílá  formát A4  jednostranná kopie       3,- Kč 

                        formát A4     oboustranná kopie  4,- Kč

                        formát A3   jednostranná kopie  4,- Kč 

                        formát A3        oboustranná kopie              6,- Kč

 

    barevná     formát A4  jednostranná kopie  5,- Kč 

   formát A4        oboustranná kopie                  10,- Kč

                         formát A3  jednostranná kopie  7,- Kč 

 formát A3 oboustranná kopie     14,- Kč



b) cena technického nosiče dat, je-li informace poskytována formou záznamu na technickém nosiči  

CD/DVD disk  20,- Kč 


c) poštovné, je-li informace zasílána poštou, dle sazebníku poštovních služeb 


d) osobní náklady za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hodinu (1. hodina se neúčtuje) za každou další započatou hodinu 250,- Kč


3. Tento Sazebník úhrad MěÚ Kralupy nad Vltavou za poskytování informací dle zákona č. 106/1999Sb., 

o svobodném přístupu k informacím byl schválen Radou města dne 19. 4. 2016, usnesení č. 16/8/2/04,

a je platný a účinný od 20. 4. 2016.


12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Nadřízený orgán nevydal žádné rozhodnutí o výši úhrad za poskytnutí informací.


13. Licenční smlouvy

13.1 Vzory licenčních smluv 

NEJSOU 


3.2 Výhradní licence

Obec ani její orgány neposkytly žádné výhradní licence podle ust. § 14a odst. 4) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.


14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Výroční zprávy o činnosti města v oblasti poskytování informací podle ust. § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:

Výroční zprávy


15. Informace poskytnuté na žádost podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Informace poskytnuté na žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: Poskytnuté informace


16. Opravné prostředky

11.1. Opravné prostředky proti rozhodnutí odborů městského úřadu

Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho odboru městského úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydá, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí, a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

Proti opatření odboru, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná rada města, starosta nebo tajemník.

11.2. Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města

Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města v přenesené i samostatné působnosti se podávají prostřednictvím podatelny městského úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.

Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemné návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5.

Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v samostatné působnosti, která odporují zákonu, lze podat návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Ministerstvu vnitra ČR.

Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.

11.3. Soudní přezkoumání

Došlo-li rozhodnutím odboru či orgánu města ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s §47 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s č. 87 odst. 1 písm. d) ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.


17. Formuláře

Dokumenty ke stažení


18. Střet zájmů

Na základě zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, § 13 odst. 2 ve znění pozdějších předpisů, je možné na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru oznámení a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu tj. tajemník úřadu, nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.

Veřejné datové sítě naleznete zde: www.obec.cz/registroznameni/index.asp

Kam dál na webu města?

Nahoru