Povinně zveřejňované informace
1. Název
Město Kralupy nad Vltavou
2. Důvod a způsob založení
Zákon o obcích č. 128/2000 Sb.
3. Popis organizační struktury povinného objektu
Zastupitelstvo města:
starosta obce: Ing. Marek Czechmann
místostarosta: Libor Lesák
místostarosta: Ing Vojtěch Pohl
Kontrolní výbor zastupitelstva města:
předseda: Tomáš Pekárek
další členové: Bc. Robin Janoš, Radek Hofman, Ing. Milan Bílek, Dana Smejkalová
Finanční výbor zastupitelstva města:
předseda: Ing. Ivan Ottis
další členové: Ing. Ivana Pacholíková, Tomáš Horčička, Bc. Radek Hyský, Ing. Jan Cihlář
Sportovní komise
předseda: Jan Špaček
další členové: Ing. Luboš Truhlář, Ing. Petr Marek, Pavel Janouškovec, Michal Topinka, Jan Šíma, Petra Doležálková
Komise výstavby a rozvoje města
předseda: Ing. Petr Listík
další členové: Ing. arch. Vlasta Poláčková, Ing. arch. Pavel Skalička, Ing. arch. Hana Blahušková, Ing. Ivan Ottis, Ing. arch. Michal Vondra, Ing. Petr Marek, Ing. Luboš Truhlář, Ing. Martin Czechman
Komise pro životní prostředí
předseda: Mgr. Jakub Němeček
další členové: František Málek, Jiří Cimler, Lukáš Votík
Komise majetkoprávní
předseda: Mgr. Jiří Bozděch
další členové: Petra Doležálková, Antonín Melka, Bc. Radek Hyský, Markéta Vajnerová
Kulturní komise
předseda: Marek Škabrada
další členové: Jan Doležálek, Filip Prantl, Bc. Jan Bartoš, Jitka Košťálová
Komise zdravotní, sociální a bytová
předseda: Mgr. Václav Gabriel
další členové: Mgr. Věra Bavorová, Tomáš Pekárek, pí Randáková
Komise dopravy
předseda: Ing. Vladimír Vymětalík, Ph.D.
další členové: Ing. Petr Závodský, Radek Hofman, Ing. Petr Marek, Michal Pekárek
Redakční rada
předseda: Mgr. Jindřich Kohm
další členové: Telman Nersisjan, Jan Doležálek, Filip Prantl, Stanislav Hejduk
Komise školská a prevence kriminality
předseda: Mgr. Jiřina Hereinová
další členové: Simona Truhlářová, Mgr. Martin Luksík, Mgr. Kateřina Viktorová, Stanislava Valterová
Komise sociálně-právní ochrany dětí
předseda: Mgr. Bohuslava Glasslová
další členové: Eva Kutinová, Mgr. Dagmar Knöpfelmacherová, Mgr. Eva Ivanová, Šárka Jakušová, DiS., MUDr. Ivana Divišová, Mgr. Nikola Horáková
Město je zřizovatelem:
Jednotky sboru dobrovolných hasičů
Příspěvkové organizace
Městský bytový podnik, Lobeč 911, +420 311 234 484, IČ 47008539
Technické služby města, Libušina 123, +420 315 726 589, IČ 0066460
Sociální služby města, U Cukrovaru 1171, +420 315 704 100, IČ 71294325
Městské muzeum, Vrchlického 590, +420 315 723 035, IČ 42739543
Kulturní a společenské středisko, nám. J. Seiferta 706, +420 315 727 827, IČ 0035374
Dům dětí a mládeže, Smetanova 168, +420 315 722 430, IČ 70566542
Základní umělecká škola, Riegrova 181, +420 315 727 843, IČ 67673902
Základní škola Komenského, Komenského nám.198, +420 315 726 644, IČ 47009098
Základní a Mateřská škola Třebízského, Třebízského 523, +420 315 727 811, IČ 71009946
Základní škola Gen. Klapálka, Gen. Klapálka 1029, +420 315 727 447, IČ 71009922
Základní škola Václava Havla, Revoluční 682, +420 315 726 192, IČ 71008152
Základní škola 28. října, 28. října 182, +420 315 726 359, IČ 71010823
Základní škola, Jodlova 111, +420 315 727 293, IČ 71010319
Mateřská škola, Dr. E. Beneše 694, IČ 75002761
místo výkonu činnosti:
Dr. E. Beneše 694, +420 315 726 637
nábř. J. Holuba 153, +420 315 726 705
U Jeslí 520, +420 315 727 162
Mateřská škola Gen. Klapálka 976, IČ 75002744
místo výkonu činnosti:
Gen. Klapálka 976, +420 315 723 709
Mikovická 501, +420 315 723 692
Organizační složky
Městská knihovna, Jodlova 111, +420 315 727 852
Společnost s ručením omezeným
Kralupská sportovní, spol. s r.o., Mostní 812, +420 315 741 689, IČ 29021731
Organizační struktura MěÚ:
starosta
místostarostové
tajemník městského úřadu
odbor kancelář tajemníka
odbor ekonomický
odbor výstavby a územního plánování
odbor správní
odbor obecní živnostenský úřad
odbor realizace investic a správy majetku
odbor sociální věcí, školství a kultury
odbor dopravy
odbor životního prostředí
oddělení infocentrum
kancelář starosty a zaměstnanci nezařazení v odborech úřadu.
4. Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou
4.3 Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
Telefon: 315 739 811 - ústředna
Fax: 315 723 479
4.5 Adresa internetových stránek
4.6 Adresa podatelny
Palackého nám. 1, 278 01 Kralupy nad Vltavou
4.7 Elektronická adresa podatelny
e-podatelna: podatelna@mestokralupy.cz
4.8 Datová schránka
Datová schránka (ID DS): 8zzbfvq
Přijímáme a podporujeme formáty:
PDF, ZFO, formáty Open Dokument, formáty Microsoft Office, grafické formáty JPG, PNG a TIFF, formáty Autodesk DWG, DTP formáty Corel CDR.
Adresy a telefony pracovníků úřadu: Telefonní seznam
5. Případné platby lze poukázat
19-624171/0100 - správní a místní poplatky (např. poplatek za psa, zábor veř. prostranství, správní poplatek za matriku, vydání stavebního povolení apod...)
19-233090297/0100 - hospodářská činnost - nájemné, platby za prodej nemovitostí (pozemky, nebytové prostory)
9005-720171/0100 - základní běžný účet
6. Identifikační číslo (IČ)
00236977
7. Plátce daně z přidané hodnoty
DIČ: CZ00236977
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Územní plán obce (uvést jako odkaz)
Strategický plán rozvoje obce (uvést jako odkaz)
8.2 Rozpočet
Střednědobý výhled rozpočtu obce (uvést jako odkaz)
9. Žádosti o informace
Město Kralupy nad Vltavou zveřejňuje informace několika způsoby:
- úřední desky
- Sociální sítě (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube)
- Kralupský Zpravodaj
- Kralupy TV - reportáže kralupské internetové televize - https://www.kralupytv.cz/
- informace lze získat na příslušném odboru MěÚ, v informačním centru MěÚ, popř. na e-mailové adrese: dotazy@mestokralupy.cz
Každá fyzická a právnická osoba může žádat o informaci ústně nebo písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Dotaz musí být jasně formulován, aby bylo zcela zřejmé, jaká informace je požadována.
Obce jsou povinny poskytnout všechny informace vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti s výjimkou:
- těch, jejichž zveřejnění vylučuje sám zákon
- utajovaných skutečností
- informací dotýkajících se ochrany osobnosti a soukromí
- informací ohrožujících obchodní tajemství
- informací o majetkových poměrech osob, získaných na základě zákona o daních, poplatcích a sociálním zabezpečení
- vnitřních pokynů a personálních předpisů
10. Příjem a podání podnětů
Podání žádosti: podatelna, e-podatelna, podací místa příslušného odboru
Podání stížnosti:
písemně - podatelna, e-podatelna, e-mailem
ústně - telefonicky na příslušném odboru MěÚ, tajemník MěÚ, starosta, místostarosta
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších právních předpisů, podle nichž obec a její orgány jednají a rozhodují, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k obci a jejím orgánům (uvedené předpisy jsou k nahlédnutí v úředních hodinách na obecním úřadě):
- ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- usnesení předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky - zákon č 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
- zákon č. 314/2002 Sb., o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 345/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 346/2020 Sb., o stanovení správních obvodů obcí s rozšířenou působností, území obvodů hlavního města Prahy a příslušnosti některých obcí do jiného okresu
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů
- vyhláška Ministerstva vnitra č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby
- zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů
- zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku České republiky do vlastnictví obcí
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím - zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů
- zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých zákonů
- nařízení vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků
- zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů
- zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
- zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
- zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole)
- zákon č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí
- zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
- zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
- zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů
- zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád)
- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád - zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
- zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
- zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní
- zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
- zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích
- zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
- zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech
- zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
- zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
- zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
- zákon č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách
- zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání
- zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon)
- zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
- zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně
- zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
11.2 Vydané právní předpisy
Město vydává obecně závazné vyhlášky města a nařízení města.
12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník úhrad MěÚ Kralupy nad Vltavou za poskytování informací dle zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Tento sazebník stanoví v souladu s ustanovením § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č.173/2006Sb., o zásadách stanovení
úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím,
výši úhrad za poskytování informací podle tohoto zákona.
2. Sazebník výše úhrad
a) cena, je-li informace poskytována formou tisku/kopie, činí
černobílá formát A4 jednostranná kopie 3,- Kč
formát A4 oboustranná kopie 4,- Kč
formát A3 jednostranná kopie 4,- Kč
formát A3 oboustranná kopie 6,- Kč
barevná formát A4 jednostranná kopie 5,- Kč
formát A4 oboustranná kopie 10,- Kč
formát A3 jednostranná kopie 7,- Kč
formát A3 oboustranná kopie 14,- Kč
b) cena technického nosiče dat, je-li informace poskytována formou záznamu na technickém nosiči
CD/DVD disk 20,- Kč
c) poštovné, je-li informace zasílána poštou, dle sazebníku poštovních služeb
d) osobní náklady za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hodinu (1. hodina se neúčtuje) za každou další započatou hodinu 250,- Kč
3. Tento Sazebník úhrad MěÚ Kralupy nad Vltavou za poskytování informací dle zákona č. 106/1999Sb.,
o svobodném přístupu k informacím byl schválen Radou města dne 19. 4. 2016, usnesení č. 16/8/2/04,
a je platný a účinný od 20. 4. 2016.
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Nadřízený orgán nevydal žádné rozhodnutí o výši úhrad za poskytnutí informací.
13. Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
NEJSOU
3.2 Výhradní licence
Obec ani její orgány neposkytly žádné výhradní licence podle ust. § 14a odst. 4) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zprávy o činnosti města v oblasti poskytování informací podle ust. § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
15. Informace poskytnuté na žádost podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Informace poskytnuté na žádost podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů: Poskytnuté informace
16. Opravné prostředky
11.1. Opravné prostředky proti rozhodnutí odborů městského úřadu
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho odboru městského úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydá, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí, a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatření odboru, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná rada města, starosta nebo tajemník.
11.2. Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města
Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města v přenesené i samostatné působnosti se podávají prostřednictvím podatelny městského úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemné návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5.
Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v samostatné působnosti, která odporují zákonu, lze podat návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Ministerstvu vnitra ČR.
Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.
11.3. Soudní přezkoumání
Došlo-li rozhodnutím odboru či orgánu města ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s §47 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s č. 87 odst. 1 písm. d) ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
17. Formuláře
18. Střet zájmů
Na základě zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, § 13 odst. 2 ve znění pozdějších předpisů, je možné na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru oznámení a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Do registru je možné nahlížet osobně u evidenčního orgánu tj. tajemník úřadu, nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
Veřejné datové sítě naleznete zde: www.obec.cz/registroznameni/index.asp