Skoč na obsahSkoč na navigaci
Další stránky:
Portál občana a platební brána
Úřední hodiny
Dnes: Pátek 15. března 2024
Městský úřad:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 14:00
Občanské průkazy, pasy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Odbor dopravy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Pokladna:
08:00 - 11:00
Centrální spisovna (archiv):
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Garáže:
07:45 - 13:30 (výjezd do 14:00)
Příští den: Pondělí 18. března 2024
Městský úřad:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy:
08:00 - 12:00   12:45 - 18:00
Odbor dopravy:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Pokladna:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Centrální spisovna (archiv):
08:00 - 12:00   13:00 - 17:00
Garáže:
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)
Kalendář událostí

Nahrávám kalendář...

Kralupy TV

Nahrávám videa...

Komunitní plán sociálních služeb


Tento projekt "Komunitní plán sociálních služeb města Kralupy nad Vltavou je spolufinancován Evropskou unií.


Komunitní plán sociálních služeb


… je metodou, kterou lze na úrovni obcí plánovat sociální služby tak, aby odpovídaly místním specifikům a hlavně potřebám občanů, kteří na daném území žijí.

Komunitní plánování sociálních služeb je založeno na spolupráci uživatelů ( těch, kteří služby potřebují a využívají), poskytovatelů (organizací, které služby zajišťují a poskytují) a zadavatelů (obcí, měst a krajů).

Charakteristickým znakem komunitního plánování sociálních služeb je důraz kladený:

na zapojování všech, kterých se sociální služby týkají,
na dialog a vyjednávání,
na dosažení výsledku, který je přijat a podporován většinou účastníků.
Výsledkem komunitního plánování sociálních služeb by měla být vzájemná spokojenost, dostupnost, vyšší kvalita, široká a pestrá nabídka. To vše na základě diskuse veřejnosti i odborníků. Občané by měli dostávat dostatek informací o nabídce a kvalitě služeb a mít možnost výběru podle svých potřeb. Poskytovatelé i zadavatelé získají informace o místních podmínkách a potřebách občanů, budou mít jasno v nákladech, standardech kvality i v systému hodnocení.

Přání lidí je víc než normativy

Komunitní plán je především dohodou mezi uživateli, zadavateli a poskytovateli o podobě sociálních služeb. Z účastníků komunitního plánování sociálních služeb jsou jednoznačně nejdůležitější uživatelé sociálních služeb, neboť pokud by těch nebylo, nebyli by ani poskytovatelé ani zadavatelé sociálních služeb. V procesu KPSS mají uživatelé jedinečnou, nezastupitelnou a nenahraditelnou roli. Především oni mohou poskytovat důležité informace o kvalitě sociálních služeb. Bez jejich účasti nelze hodnotit efektivitu sociálních služeb. Uživatelé také mají ohromný potenciál ke svépomoci, která může v mnoha případech velmi vhodně uspokojovat nově vznikají potřeby a doplňovat mezery ve stávající nabídce služeb. Bez aktivní spolupráce uživatelů si nelze představit žádný systém pro průběžný sběr informací o nově vznikajících potřebách.

Vše je veřejné

Komunitní plánování sociálních služeb se zabývá věcmi veřejnými. Informace o dění v komunitním plánování jsou veřejně dostupné a jednání jsou otevřená.

Plánování je proces

Komunitní plánování tvoří spirálu, v níž se fáze, témata a mnohé problémy cyklicky opakují a je nutné se jimi neustále zabývat a vyhodnocovat je na nové úrovni vývoje.

Hledání nových lidských a finančních zdrojů

Na služby, které chceme, si musíme zajistit peníze. Získávání finančních prostředků není možné bez konkrétního plánu. Při hledání zdrojů je nutné zohlednit to, co již bylo vytvořeno a co se osvědčilo. Řešení, v něž komunitní plán vyúsťuje, jsou kompromisem přání a možností místních lidských a finančních zdrojů.

Proces komunitního plánování města Kralupy nad Vltavou byl zahájen v říjnu roku 2006. Dne 14. listopadu 2007 byl předložený návrh usnesením č. 07/08/7/1 schválen Zastupitelstvem města.

Kam dál na webu města?

Nahoru