Den otevřených dveří nové budovy Městského úřad Kralupy nad Vltavou
Z důvodu stěhování bude Městský úřad Kralupy nad Vltavou od 19. 12. 2013 do 3. 1. 2014 uzavřen. Poslední úřední den na odboru dopravy v Přemyslově ulici bude ve čtvrtek 19. 12. 2013 (kromě registru řidičů). Nová budova MěÚ bude zprovozněna v pondělí 6. 1. 2014.
Dne 22. prosince 2013 v 11:00 dojde k přestřižení pásky a otevřou se dveře nové budovy Městského úřadu Kralupy nad Vltavou pro veřejnost. V den otevřených dveří shlédne veřejnost moderní budovu s bezbariérovým přístupem, recepcí, oddací místností, vyvolávacím systémem, podzemním parkovištěm, majákem pro nevidomé apod. Bezbariérový přístup je zajištěn jak do budovy, tak po budově. Na terase bude klidová zóna s lavičkami, fontánou a zahrádkou rychlého občerstvení (funkční od 17.2.2014). V přízemí naleznete informační centrum, které v současné době sídlí v budově MěÚ v ulici U Cukrovaru. Zde budete moci využít služeb CzechPointu (výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku, katastru nemovitostí a další). Získáte informace o dění ve městě, turistické a propagační materiály a tiskopisy pro vyřízení úředních záležitostí. O pár kroků dál bude recepce, kde Vám úřednice poradí a bude navigovat do správného patra a místa, které budete potřebovat. V přízemí dále naleznete centrální podatelnu, odbor sociálních věcí, školství a kultury (agenda sociálních věcí), odbor dopravy a pokladnu úřadu. O patro výše bude sídlit obecní živnostenský úřad, odbor životního prostředí, část odboru sociálních věcí školství a kultury (agenda školství a kultury), odbor výstavby a územního plánování a správní odbor (matrika, občanské průkazy a cestovní doklady). Třetí patro radnice patří ekonomickému odboru, odboru realizace investic a správy majetku, kanceláři tajemníka MěÚ, kanceláři starosty a vedení města. V nejvyšším patře se nachází velká zasedací místnost, která bude sloužit i jako hlavní oddací místnost ve městě. Vyvolávací systém bude mít každé patro pro danou agendu. Samozřejmostí dnešní doby je bezbariérový přístup pro občany a interaktivní úřední deska. Telefonní čísla, která používáme v současné době, většině úředníků zůstanou.
Z důvodu sestěhování jednotlivých budov, které proběhne za pomoci profesionální firmy Stěhování Hope, dále Technických služeb, dobrovolných hasičů a městských strážníků, bude od 18. 12. 2013 městský úřad pro veřejnost uzavřen (odbor dopravy bude fungovat i 19.12.2013 - kromě registru řidičů). Od 20.12.2013 zhruba 10 dní nebudou v provozu ani pevné linky MěÚ.
Vyvolávací systémy
Infocentrum:
• Pokladna
• Ověřování podpisů a listin
• CzechPoint: Výpisy
• CzechPoint: Konverze dokumentů
• CzechPoint: Datové schránky
• CzechPoint: Základní registry
První patro:
• Řidičské průkazy (registr řidičů)
• Duplikáty technických průkazů
• Dovoz vozidel
• Ražby motorů a VIN
• Technické průkazy (registr vozidel)
• Technik registru vozidel
• Přestavby, stavby vozidel
• Pokladna
Druhé patro:
• Cestovní doklady, pasy
• Evidence obyvatel
• Občanské průkazy
• Matrika
• Pokladna
Orientační maják pro nevidomé
Nevidomí spoluobčané vlastní slepecké vysílačky typu VPN, které přijímají znělky ze zmíněných majáků (zařízení umístěných v budově MěÚ). Při chůzi kolem budovy MěÚ uslyší nevidomí díky vysílačce informaci, že se nachází v blízkosti Městského úřadu Kralupy nad Vltavou. Při přiblížení ke vchodu budovy zazní znělka "Za druhými vstupními dveřmi vlevo podél stěny dojdete asi po třech metrech k recepci, kde se vás ujmou".
Toto zařízení je v současné době v Kralupech nad Vltavou i na budovách České pošty.
Podzemní parkoviště
U vjezdu řidiči vidí na displeji počet volných míst k zaparkování a obdrží parkovací lístek. Parkování je na hodinu zdarma. Sazba za delší parkování je stanovena na 30,- Kč za hodinu. Poplatek se platí v recepci Městského úřadu v 1. patře. Maximální horní limit placeného parkování je ve výši 200,- Kč.
Něco málo z historie
Již od 90. let 20. století řešila kralupská zastupitelstva, v různém složení, mít celý městský úřad pod jednou střechou. Teprve v roce 2009 došlo k rozhodnutí o umístění radnice do budovy tehdejšího Obchodního domu Máj. Na přelomu roku 2009 a 2010 proběhla architektonická soutěž o návrh, kterou vyhrála firma RH - arch, s.r.o. Z došlých návrhů, tento nejvíce oslovil jak zastupitelstvo města, tak i občany, kteří svůj názor vyslovili pomocí ankety. Dále bylo zapotřebí vybrat zhotovitele stavby. Výběrové řízení vyhrála liberecká společnost Syner, s.r.o., která podala nejnižší nabídku. V létě roku 2012 započaly demoliční a stavební práce, které končily až koncem roku 2013. Mělo by to být přívětivé místo nejen pro úředníky a vedení města, ale především pro občany Kralup a jeho návštěvníky.
Vložil(a): Lenka Moravcová
Administrace:
Nejnovější aktuality:
- Omezení dopravy v obci Horoměřice z důvodu MS v orbě ve dnech 05.09. - 06.09. 2025 [3. září, 11:33]
- Oznámení o omezení dodávky vody (04.09. 2025) [3. září, 10:53]
- Běh u Komendy (16.09. 2025) [3. září, 08:58]
- 90 let skautingu v Kralupech nad Vltavou – Den na skautském táboře [2. září, 12:01]
- Výběrové řízení na vedoucí oddělení sociálně - právní ochrany dětí, v rámci odboru sociálních věcí, školství a kultury MěÚ [29. srpna, 08:09]
- Sanace kanalizace bezvýkopovou technologií v Lobečku | Výlukový jízdní řád pro linku PID 857 (25.08. - 31.08. 2025) [22. srpna, 11:42]
- Úplná uzavírka úseku silnice č. II/608 mezi Veltrusy a okružní křižovatkou v Kozomíně [21. srpna, 13:53]
- Výběrové řízení na funkci Jednatel/ka – provozní ředitel/ka společnosti Kralupská sportovní, s.r.o. [20. srpna, 16:12]
- Odstavení výrobní jednotky Butadien II společnosti Butadien Kralupy a.s. [18. srpna, 14:14]
- Městská policie nabízí kurz sebeobrany pro ženy [15. srpna, 08:35]
- Chodci přes Mostní se zdrží méně, semafory se vrátí ke kratšímu intervalu [14. srpna, 14:15]
- Loučení s prázdninami (30.08. 2025) [14. srpna, 09:38]
- 1. Kralupské dožínky (06.09. 2025) [14. srpna, 09:32]
- Začíná rekonstrukce parku na náměstí J. Seiferta a veřejného prostranství podél Mostní ulice [14. srpna, 08:26]
- ZŠ Jodlova přijme uklízečku a školníka/školnici [13. srpna, 14:37]