Den otevřených dveří nové budovy Městského úřad Kralupy nad Vltavou
Z důvodu stěhování bude Městský úřad Kralupy nad Vltavou od 19. 12. 2013 do 3. 1. 2014 uzavřen. Poslední úřední den na odboru dopravy v Přemyslově ulici bude ve čtvrtek 19. 12. 2013 (kromě registru řidičů). Nová budova MěÚ bude zprovozněna v pondělí 6. 1. 2014.
Dne 22. prosince 2013 v 11:00 dojde k přestřižení pásky a otevřou se dveře nové budovy Městského úřadu Kralupy nad Vltavou pro veřejnost. V den otevřených dveří shlédne veřejnost moderní budovu s bezbariérovým přístupem, recepcí, oddací místností, vyvolávacím systémem, podzemním parkovištěm, majákem pro nevidomé apod. Bezbariérový přístup je zajištěn jak do budovy, tak po budově. Na terase bude klidová zóna s lavičkami, fontánou a zahrádkou rychlého občerstvení (funkční od 17.2.2014). V přízemí naleznete informační centrum, které v současné době sídlí v budově MěÚ v ulici U Cukrovaru. Zde budete moci využít služeb CzechPointu (výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku, katastru nemovitostí a další). Získáte informace o dění ve městě, turistické a propagační materiály a tiskopisy pro vyřízení úředních záležitostí. O pár kroků dál bude recepce, kde Vám úřednice poradí a bude navigovat do správného patra a místa, které budete potřebovat. V přízemí dále naleznete centrální podatelnu, odbor sociálních věcí, školství a kultury (agenda sociálních věcí), odbor dopravy a pokladnu úřadu. O patro výše bude sídlit obecní živnostenský úřad, odbor životního prostředí, část odboru sociálních věcí školství a kultury (agenda školství a kultury), odbor výstavby a územního plánování a správní odbor (matrika, občanské průkazy a cestovní doklady). Třetí patro radnice patří ekonomickému odboru, odboru realizace investic a správy majetku, kanceláři tajemníka MěÚ, kanceláři starosty a vedení města. V nejvyšším patře se nachází velká zasedací místnost, která bude sloužit i jako hlavní oddací místnost ve městě. Vyvolávací systém bude mít každé patro pro danou agendu. Samozřejmostí dnešní doby je bezbariérový přístup pro občany a interaktivní úřední deska. Telefonní čísla, která používáme v současné době, většině úředníků zůstanou.
Z důvodu sestěhování jednotlivých budov, které proběhne za pomoci profesionální firmy Stěhování Hope, dále Technických služeb, dobrovolných hasičů a městských strážníků, bude od 18. 12. 2013 městský úřad pro veřejnost uzavřen (odbor dopravy bude fungovat i 19.12.2013 - kromě registru řidičů). Od 20.12.2013 zhruba 10 dní nebudou v provozu ani pevné linky MěÚ.
Vyvolávací systémy
Infocentrum:
• Pokladna
• Ověřování podpisů a listin
• CzechPoint: Výpisy
• CzechPoint: Konverze dokumentů
• CzechPoint: Datové schránky
• CzechPoint: Základní registry
První patro:
• Řidičské průkazy (registr řidičů)
• Duplikáty technických průkazů
• Dovoz vozidel
• Ražby motorů a VIN
• Technické průkazy (registr vozidel)
• Technik registru vozidel
• Přestavby, stavby vozidel
• Pokladna
Druhé patro:
• Cestovní doklady, pasy
• Evidence obyvatel
• Občanské průkazy
• Matrika
• Pokladna
Orientační maják pro nevidomé
Nevidomí spoluobčané vlastní slepecké vysílačky typu VPN, které přijímají znělky ze zmíněných majáků (zařízení umístěných v budově MěÚ). Při chůzi kolem budovy MěÚ uslyší nevidomí díky vysílačce informaci, že se nachází v blízkosti Městského úřadu Kralupy nad Vltavou. Při přiblížení ke vchodu budovy zazní znělka "Za druhými vstupními dveřmi vlevo podél stěny dojdete asi po třech metrech k recepci, kde se vás ujmou".
Toto zařízení je v současné době v Kralupech nad Vltavou i na budovách České pošty.
Podzemní parkoviště
U vjezdu řidiči vidí na displeji počet volných míst k zaparkování a obdrží parkovací lístek. Parkování je na hodinu zdarma. Sazba za delší parkování je stanovena na 30,- Kč za hodinu. Poplatek se platí v recepci Městského úřadu v 1. patře. Maximální horní limit placeného parkování je ve výši 200,- Kč.
Něco málo z historie
Již od 90. let 20. století řešila kralupská zastupitelstva, v různém složení, mít celý městský úřad pod jednou střechou. Teprve v roce 2009 došlo k rozhodnutí o umístění radnice do budovy tehdejšího Obchodního domu Máj. Na přelomu roku 2009 a 2010 proběhla architektonická soutěž o návrh, kterou vyhrála firma RH - arch, s.r.o. Z došlých návrhů, tento nejvíce oslovil jak zastupitelstvo města, tak i občany, kteří svůj názor vyslovili pomocí ankety. Dále bylo zapotřebí vybrat zhotovitele stavby. Výběrové řízení vyhrála liberecká společnost Syner, s.r.o., která podala nejnižší nabídku. V létě roku 2012 započaly demoliční a stavební práce, které končily až koncem roku 2013. Mělo by to být přívětivé místo nejen pro úředníky a vedení města, ale především pro občany Kralup a jeho návštěvníky.
Vložil(a): Lenka Moravcová
Administrace:
Nejnovější aktuality:
- Hurá na prázdniny (ZŠ Třebízského - 24.06. 2025) [12. června, 10:10]
- Informace o konání zasedání zastupitelstva města a navrženém programu dne 16.06. 2025 [11. června, 09:58]
- Oznámení o omezení dodávky vody (10.06. 2025) [10. června, 09:11]
- Dny Kralup 2025 | Čas nejen pro seniory (04.06. 2025) [29. května, 11:40]
- Dny Kralup 2025 | Čas nejen pro děti (04.06. 2025) [29. května, 10:56]
- Memoriál Jiřího Vachlace - Kralupský kilometr (08.06. 2025) [29. května, 09:12]
- Příměstský tábor městského muzea [22. května, 12:58]
- ZŠ a MŠ Třebízského přijme školníka [21. května, 12:07]
- Slavnostní odhalení plastiky lokomotivy PLANIAN (05.06. 2025) [19. května, 10:04]
- Kralupský šestiboj | 17.05. 2025 [14. května, 08:21]
- Sportovní den pro děti a rodiče z Kralup a okolí [13. května, 12:49]
- Dny Kralup 2025 - kompletní program [6. května, 11:32]
- SEIFERTOVY KRALUPY 2025 | Vyhlášení autorské literární soutěže [2. května, 07:31]
- Mimořádné změny jízdních řádů na lince PID 466 (Od 05.05. 2025) [30. dubna, 15:10]
- Nezbytná opatření týkající se plánovaného projektu „Rekonstrukce veřejných ploch na sídlišti Hůrka – I. etapa“ [30. dubna, 14:29]