Skoč na obsahSkoč na navigaci
Portál občana a platební brána
Úřední hodiny
Dnes: Neděle 29. června 2025
Městský úřad
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Infocentrum, podatelna
ZAVŘENO
Občanské průkazy, pasy
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Odbor dopravy
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Pokladna
ZAVŘENO
Centrální spisovna (archiv)
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Garáže
ZAVŘENO
Příští den: Pondělí 30. června 2025
Městský úřad
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Infocentrum, podatelna
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy
08:00 - 12:00   12:45 - 18:00
Odbor dopravy
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Pokladna
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Centrální spisovna (archiv)
08:00 - 12:00   13:00 - 17:00
Garáže
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)
Kalendář událostí

Nahrávám kalendář...

Kralupy TV

Nahrávámÿidሸ́...

Den otevřených dveří nové budovy Městského úřad Kralupy nad Vltavou

16. prosince 2013, 09:11 Zprávy z radnice
Tato aktualita je již více než pět let stará, nemusí obsahovat aktuální informace. » Otevřít nejnovější aktuality

Z důvodu stěhování bude Městský úřad Kralupy nad Vltavou od 19. 12. 2013 do 3. 1. 2014 uzavřen. Poslední úřední den na odboru dopravy v Přemyslově ulici bude ve čtvrtek 19. 12. 2013 (kromě registru řidičů). Nová budova MěÚ bude zprovozněna v pondělí 6. 1. 2014.

Dne 22. prosince 2013 v 11:00 dojde k přestřižení pásky a otevřou se dveře nové budovy Městského úřadu Kralupy nad Vltavou pro veřejnost. V den otevřených dveří shlédne veřejnost moderní budovu s bezbariérovým přístupem, recepcí, oddací místností, vyvolávacím systémem, podzemním parkovištěm, majákem pro nevidomé apod. Bezbariérový přístup je zajištěn jak do budovy, tak po budově. Na terase bude klidová zóna s lavičkami, fontánou a zahrádkou rychlého občerstvení (funkční od 17.2.2014). V přízemí naleznete informační centrum, které v současné době sídlí v budově MěÚ v ulici U Cukrovaru. Zde budete moci využít služeb CzechPointu (výpis z rejstříku trestů, obchodního rejstříku, katastru nemovitostí a další). Získáte informace o dění ve městě, turistické a propagační materiály a tiskopisy pro vyřízení úředních záležitostí. O pár kroků dál bude recepce, kde Vám úřednice poradí a bude navigovat do správného patra a místa, které budete potřebovat. V přízemí dále naleznete centrální podatelnu, odbor sociálních věcí, školství a kultury (agenda sociálních věcí), odbor dopravy a pokladnu úřadu. O patro výše bude sídlit obecní živnostenský úřad, odbor životního prostředí, část odboru sociálních věcí školství a kultury (agenda školství a kultury), odbor výstavby a územního plánování a správní odbor (matrika, občanské průkazy a cestovní doklady). Třetí patro radnice patří ekonomickému odboru, odboru realizace investic a správy majetku, kanceláři tajemníka MěÚ, kanceláři starosty a vedení města. V nejvyšším patře se nachází velká zasedací místnost, která bude sloužit i jako hlavní oddací místnost ve městě. Vyvolávací systém bude mít každé patro pro danou agendu. Samozřejmostí dnešní doby je bezbariérový přístup pro občany a interaktivní úřední deska. Telefonní čísla, která používáme v současné době, většině úředníků zůstanou.

Z důvodu sestěhování jednotlivých budov, které proběhne za pomoci profesionální firmy Stěhování Hope, dále Technických služeb, dobrovolných hasičů a městských strážníků, bude od 18. 12. 2013 městský úřad pro veřejnost uzavřen (odbor dopravy bude fungovat i 19.12.2013 - kromě registru řidičů). Od 20.12.2013 zhruba 10 dní nebudou v provozu ani pevné linky MěÚ.

Vyvolávací systémy
Infocentrum:
• Pokladna
• Ověřování podpisů a listin
• CzechPoint: Výpisy
• CzechPoint: Konverze dokumentů
• CzechPoint: Datové schránky
• CzechPoint: Základní registry

První patro:
• Řidičské průkazy (registr řidičů)
• Duplikáty technických průkazů
• Dovoz vozidel
• Ražby motorů a VIN
• Technické průkazy (registr vozidel)
• Technik registru vozidel
• Přestavby, stavby vozidel
• Pokladna

Druhé patro:
• Cestovní doklady, pasy
• Evidence obyvatel
• Občanské průkazy
• Matrika
• Pokladna

Orientační maják pro nevidomé
Nevidomí spoluobčané vlastní slepecké vysílačky typu VPN, které přijímají znělky ze zmíněných majáků (zařízení umístěných v budově MěÚ). Při chůzi kolem budovy MěÚ uslyší nevidomí díky vysílačce informaci, že se nachází v blízkosti Městského úřadu Kralupy nad Vltavou. Při přiblížení ke vchodu budovy zazní znělka "Za druhými vstupními dveřmi vlevo podél stěny dojdete asi po třech metrech k recepci, kde se vás ujmou".
Toto zařízení je v současné době v Kralupech nad Vltavou i na budovách České pošty.

Podzemní parkoviště
U vjezdu řidiči vidí na displeji počet volných míst k zaparkování a obdrží parkovací lístek. Parkování je na hodinu zdarma. Sazba za delší parkování je stanovena na 30,- Kč za hodinu. Poplatek se platí v recepci Městského úřadu v 1. patře. Maximální horní limit placeného parkování je ve výši 200,- Kč.

Něco málo z historie
Již od 90. let 20. století řešila kralupská zastupitelstva, v různém složení, mít celý městský úřad pod jednou střechou. Teprve v roce 2009 došlo k rozhodnutí o umístění radnice do budovy tehdejšího Obchodního domu Máj. Na přelomu roku 2009 a 2010 proběhla architektonická soutěž o návrh, kterou vyhrála firma RH - arch, s.r.o. Z došlých návrhů, tento nejvíce oslovil jak zastupitelstvo města, tak i občany, kteří svůj názor vyslovili pomocí ankety. Dále bylo zapotřebí vybrat zhotovitele stavby. Výběrové řízení vyhrála liberecká společnost Syner, s.r.o., která podala nejnižší nabídku. V létě roku 2012 započaly demoliční a stavební práce, které končily až koncem roku 2013. Mělo by to být přívětivé místo nejen pro úředníky a vedení města, ale především pro občany Kralup a jeho návštěvníky.

Vložil(a): Lenka Moravcová

Kam dál na webu města?

Nahoru