Kapacita rezervačního systému na městském úřadu zdvojnásobena
Objednávací internetový systém pro návštěvníky MěÚ slouží od roku 2015. Od jeho spuštění napomohl velkému množství občanů k pohodlnějšímu vyřízení záležitostí bez čekání.
Rezervační systém zde: /mestsky-urad/objednani-na-urad-rezervacni-system
V průběhu minulých let došlo k postupnému zrušení tzv. místní příslušnosti pro žadatele u hlavních „okénkových agend“ – vydávání nových občanských, cestovních a řidičských průkazů a technických průkazů – převod vozidel. Tzn. že občané bez závislosti na adrese trvalého pobytu mohou uvedené záležitosti vyřizovat na kterémkoli „velkém“ MěÚ. Tato skutečnost výrazně zvýšila počty klientů na našem MěÚ, jedná se o občany z Velvarska, Kladenska, Slánska a obcí a měst z okolí Prahy (nejčastějším důvodem jsou menší fronty na našem MěÚ, než na jejich spádovém MěÚ). Toto bohužel negativně dopadlo na kralupské občany a občany sedmnácti okolních obcí, pro které jsme spádovým MěÚ.
Rezervační systém snižuje počty čekajících lidí
V rámci řešení pandemické situace, kdy jsme se připravovali na znovuotevření budovy MěÚ, resp. na etapovité rozšiřování úředních hodin pro veřejnost, jsme množstevní kapacitu rezervačního systému zdvojnásobili. Cílem bylo za daných okolností, z bezpečnostně-zdravotních důvodů, snížit množství čekajících občanů a i zvýhodnit občany, kteří se ve prospěch svého vyřízení na situaci aktivně připraví. Doba se již před pandemií posunula a rezervační systém už není pouze „bonusovou možností“. Když půjdu na nějaký úřad k „okénkové čekací agendě“, je běžné se ve svém zájmu přes internet podívat, zda instituce nabízí rezervační systém, případně jak to tam „vypadá s délkou čekání“.
Systém zároveň nově umožňuje objednat se i 4 měsíce dopředu
Po několika prvních dnech od znovuotevření MěÚ a po přijetí několika interních opatření jsme se rozhodli, že zdvojnásobení kapacity rezervačního systému ponecháme pro následující „běžné“ časy. Tzn. že na MěÚ se nyní může objednat na každý den dvojnásobné množství lidí. Při této příležitosti jsme rezervační systém zjednodušili a uživatelsky zpřátelštili. Zároveň systém občanům nově umožňuje objednat se až čtyři měsíce dopředu. Cílem je zvýhodnit občany, kteří si hlídají konec platnosti svých dokladů. Takto se mohou snadněji objednat na vyhovující termín. Např. hned na první místo ráno, a pak si nemusí brát dovolenou na celý den, když po vyřízení svých záležitostí stihnou včas přijet do práce, nebo si v rámci pracovních směn či jiných povinností a okolností díky tomu vše snadněji naplánují. Zkapacitnění rezervačního systému umožní stovkám lidí ročně časově spokojenější vyřízení věcí na našem MěÚ. Věříme, že tato změna přispěje i k celkovému snížení výskytu návalových front – pomoci by to tedy mělo všem návštěvníkům MěÚ. Rezervační systém nadále zůstává nastaven s ohledem na potřebu vyřízení klientů, kteří přijdou bez objednání, avšak objednání se vyplatí…
Prostřednictvím rezervačního systému se lze objednat na zvolený den a čas k vyřízení následujících agend:
- Občanské průkazy
- Cestovní doklady
- Řidičské průkazy
- Registr vozidel (převod vozidel, technické průkazy)
- Dovozy vozidel
- Živnostenský registr
Na závěr touto cestou veřejně děkuji všem kolegyním na MěÚ, které příkladně zvládají každodenní zátěžové situace v „první linii“ u „okénkových agend“. Tímto významně přispěly ke zvládnutí všech etap provozu MěÚ v pandemické situaci a svým přístupem umožnily pro občany zavedení zkapacitnění rezervačního systému.
Mgr. Kamil Hainc
tajemník MěÚ
Vložil(a): Aleš Levý
Administrace:
Nejnovější aktuality:
- Wood Track Advent Tour (13.12. 2025) [3. listopadu, 10:32]
- Zápis do mateřských škol pro školní rok 2026/2027 [31. října, 08:51]
- Zápis do 1. tříd pro školní rok 2026/2027 [31. října, 08:50]
- Slavnostní zahájení provozu Městské knihovny v novém Kulturním centru v Kralupech nad Vltavou [30. října, 12:03]
- Informace o konání zasedání zastupitelstva města a navrženém programu (03.11. 2025) [26. října, 11:42]
- ČEZ distribuce: Upozornění k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů [16. října, 11:56]
- Vojenské cvičení HRADBA 2025 (17.11. - 21.11. 2025) [15. října, 12:04]
- Taktické cvičení složek IZS – Únik NL 2025 (23.10. 2025) [15. října, 10:34]
- Infocentrum MěÚ nabízí k prodeji nástěnný kalendář [14. října, 11:49]
- Volná pracovní místa u Technických služeb Kralupy nad Vltavou [14. října, 10:57]
- Oznámení o omezení dodávky vody (13.10. 2025) [13. října, 09:15]
- Nabídka zaměstnání: pečovatel/ka o seniory [9. října, 14:16]
- 47. ROČNÍK „Lednového běhu veltruským parkem“ [9. října, 08:21]
- Úplná uzavírka lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Vltavu [8. října, 13:59]
- Výsledky voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR 2025 - Kralupy nad Vltavou [6. října, 09:55]


















Upravit text aktuality
Infocentrum
