Skoč na obsahSkoč na navigaci
Portál občana a platební brána
Úřední hodiny
Dnes: Pátek 26. dubna 2024
Městský úřad:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 14:00
Občanské průkazy, pasy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Odbor dopravy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Pokladna:
08:00 - 11:00
Centrální spisovna (archiv):
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Garáže:
07:45 - 13:30 (výjezd do 14:00)
Příští den: Pondělí 29. dubna 2024
Městský úřad:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy:
08:00 - 12:00   12:45 - 18:00
Odbor dopravy:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Pokladna:
08:00 - 12:00   12:45 - 17:00
Centrální spisovna (archiv):
08:00 - 12:00   13:00 - 17:00
Garáže:
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)
Kalendář událostí

Nahrávám kalendář...

Kralupy TV

Nahrávám videa...

Kdy budou hotové chodníky v ulici 28. října?

25. května 2018, 11:41 Odbor realizace investic a správy majetku
Tato aktualita je již více než pět let stará, nemusí obsahovat aktuální informace. » Otevřít nejnovější aktuality

Současným nejpalčivějším investičním problémem v našem městě je nedokončená rekonstrukce chodníků v ulici 28. října. Jaká je tedy aktuální situace? Jak ke všemu došlo? 


V červnu loňského roku proběhlo výběrové řízení, z kterého vzešla jako realizátor rekonstrukce chodníků v ulici 28. října hradecká společnost SOVIS CZ, a.s. Na tuto opravu Kralupy získaly investiční dotaci z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Ještě na konci měsíce června byl ale s firmou SOVIS uzavřen dodatek ke smlouvě s úpravou termínu plnění díla: předání staveniště 10. 7. 2017, zahájení prací 17. 7. 2017, dokončení do 3. 9. 2017. Ovšem hned na začátku se objevily první komplikace. „Základní problém spočíval v tom, že jsme předali staveniště firmě, která začala pracovat pozdě. Tak došlo k prvnímu časovému skluzu.  Rada města následně termín prodloužila až do konce října 2017, ovšem později se ukázalo, že firma zjevně podcenila své možnosti. Chyběl jí nejen materiál, ale také pracovní síly. Hned na to se ale vyskytl další problém, a to s kanalizací ve směru od ulice Na Záruce do ulice Mlýnská. Bylo zjištěno, že všichni vlastníci nemovitostí jsou neoprávněně se splaškovou kanalizací napojeni do dešťové kanalizace patřící Správě a údržbě komunikací Středočeského kraje, která teče do potoka. Po konzultaci se zástupci společnosti Vodárny Kladno – Mělník a.s. bylo tedy nutné vybudovat novou kanalizaci na havarijní stav. Po dlouhém dohadování s KSÚK Středočeského kraje jsme zajistili i celkovou opravu kanalizačních vpustí a dešťové kanalizace. Dále jsme nechali na náklad města vypracovat projektovou dokumentaci včetně dokumentace na přípojky kanalizace k jednotlivým nemovitostem. Výstavbu nové kanalizace zaplatilo město spolu s Vodárnami Kladno – Mělník, přičemž přípojky zaplatilo město z 50 % a občané z 50 % (i když dle zákona přípojky náleží k nemovitosti a jejich výstavbu má zajistit a zaplatit vlastník nemovitosti). S firmou jsme se tedy domluvili na pokračování akce na jaře,“ komentuje průběh nešťastné realizace Marcela Horčičková, vedoucí odboru RIaSM MěÚ Kralupy n. Vlt.

 

Během podzimu byly ještě 2x změněny termíny dokončení díla, nejprve do 15. 9. 2017 (usnesení RM z 24. 7. 2017), poté do 31. 10. 2017 (usnesení RM z 11. 9. 2017). Přesto se práce v tomto úseku prakticky nepohnuly. Tedy, kromě přeložky kabelového vedení, kterou realizovala společnost CETIN - Česká telekomunikační infrastruktura, a.s. a v prosinci provedla společnost Středočeské vodárny, a.s. obnovu dešťových a kanalizačních přípojek. Na jednání 18. 12. 2017 RM schválila prodloužení termínu dokončení díla v úseku od ulice Na Záruce k ulici Mlýnská o 6 týdnů. Realizace měla probíhat v termínu od 3. 4. do 15. 5. 2018. „Nestalo se tak. Dne 9. května 2018 se pak zástupci firmy rozhodli s městem smlouvu vypovědět, ale chtěli tak učinit bez patřičného právního důvodu. Město navíc uplatnilo vůči subjektu penále v nejvyšší možné výši,“ dodává Marcela Horčičková.

 

RM současně uložila TSM provedení zaštěrkování úseku od ulice Na Záruce k ulici Mlýnská, z důvodu zamezení promrzání zeminy v zimním období a z důvodu lepšího přístupu do stávajících nemovitostí. Chodník tedy není stále hotový, ale vedení města se jej rozhodně snaží řešit. „Problémy jsou s touto akcí opravdu velké.  K tomu všemu jsme ještě nuceni řešit problémy s chodníkem u ZŠ Generála Klapálka, který obsahuje spoustu závad (jeho rekonstrukci prováděla stejná firma – pozn. red.). Ani v této části spokojeni rozhodně nejsme. Co se týče dalšího termínu, tak když vše dobře půjde, mohli bychom začít stavět na začátku prázdnin. Budeme ale muset nechat zpracovat celý výměr znovu, neboť na ten původní nelze opakovaně vyhlásit výběrové řízení. Protože je akce financovaná z dotace, je třeba celý projekt předat opětovně ke schválení, což s sebou ponese další zdržení. Je tedy velmi pravděpodobné, že se nakonec začne až v září,“ nastínila další kroky v této záležitosti paní Horčičková.

 

Věříme, že se tentokrát podaří celou rekonstrukci dotáhnout do úspěšného konce a ulice 28. října bude opět plně sloužit chodcům i motoristům.


Vložil(a): Aleš Levý

Kam dál na webu města?

Nahoru