Skoč na obsahSkoč na navigaci
Portál občana a platební brána
Úřední hodiny
Dnes: Čtvrtek 18. dubna 2024
Městský úřad:
12:00 - 15:00
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 18:00
Občanské průkazy, pasy:
08:00 - 11:00   12:00 - 15:00
Odbor dopravy:
08:00 - 11:00   12:00 - 15:00
Pokladna:
08:00 - 11:00   12:00 - 15:00
Centrální spisovna (archiv):
08:00 - 11:00   12:00 - 15:00
Garáže:
07:45 - 17:30 (výjezd do 18:00)
Příští den: Pátek 19. dubna 2024
Městský úřad:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Infocentrum, podatelna:
08:00 - 14:00
Občanské průkazy, pasy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Odbor dopravy:
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Pokladna:
08:00 - 11:00
Centrální spisovna (archiv):
NENÍ ÚŘEDNÍ DEN
Garáže:
07:45 - 13:30 (výjezd do 14:00)
Kalendář událostí

Nahrávám kalendář...

Kralupy TV

Nahrávám videa...

Obchvat města - tisková zpráva Krajského úřadu Středočeského kraje

1. července 2015, 10:03 Ostatní
Tato aktualita je již více než pět let stará, nemusí obsahovat aktuální informace. » Otevřít nejnovější aktuality

Krajští radní posvětili stavbu obchvatu Kralup nad Vltavou

Dobrá zpráva pro obyvatele Kralup nad Vltavou: Radní Středočeského kraje na zasedání v pondělí 29. června odsouhlasili výstavbu dlouho očekávaného obchvatu města, který propojí dálnici D8 s rychlostní silnicí (a budoucí dálnicí) R7.


„Dobře si uvědomujeme, jak je současná dopravní situace v Kralupech neúnosná. Spojení mezi oběma významnými dopravními tahy vede přímo přes Kralupy, a protože na jeho trase leží i první most přes Vltavu na sever od Prahy a severnímu okraji hlavního města dosud chybí dlouho slibovaný okruh, je to trasa extrémně vytěžovaná tranzitní dopravou. Nová spojnice by měla městu i dalším obcím na trase a především jejich obyvatelům velmi výrazně ulehčit,“ uvedl hejtman kraje Miloš Petera (ČSSD).


Přes Kralupy dnes projíždí až 20 000 vozidel denně včetně kamionové přepravy, což představuje významné riziko pro chodce, cyklisty i místní motoristy, ale také nadměrnou zátěž stávající silnice II. třídy č. 101, protínající město i navazující silnice II. třídy č. 240. Obyvatele obtěžuje nadměrný hluk, exhalace, vibrace a prašnost.


Stavba nové komunikace o celkové délce zhruba 18 km bude rozdělena do tří etap. V první fázi by měla zbavit dopravní zátěže obce mezi sjezdem z R7 u Tuchoměřic a Kralupy, kde se napojí na obchvat města. Druhou etapu představuje samotný obchvat Kralup, jenž bude veden západně k obci Debrno a vyústí u Kovošrotu napojením na stávající silnici III. třídy č. 00811. Součástí této fáze bude mj. i výstavba dvou nových mostů – přes hluboké údolí Turského potoka a přes Vltavu. Závěrečná etapa pak propojí obchvat v okolí Chvatěrub se silnicí II. třídy č. 608 před obcí Úžice, kde dojde k připojení na dálnici D8.


Cena nové propojovací silnice v úseku R7–D8 byla odhadnuta na více než 4,5 miliardy korun a s financováním by měla kraji výrazně pomoci dotace z Ministerstva dopravy prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, o kterou hodlá kraj zažádat. 


Se stavbou obchvatu Kralup souvisí i napojení na rychlostní silnici R7. Rada Středočeského kraje se v této souvislosti zabývala rozsudkem Krajského soudu v Praze, který zrušil záměr veřejně prospěšné stavby „Koridor silnice II/101 a II/240“ mezi obcemi Tuchoměřice a Tursko. Rada souhlasí s podáním kasační stížnosti proti výše uvedenému rozhodnutí krajského soudu. Současně radní pověřili zástupce ředitele Krajského úřadu Středočeského kraje Aleše Růžičku, aby jednal s žalující stranou o zpětvzetí žaloby. „S představiteli obce Tuchoměřice jsme se nedávno dohodli, že bychom chtěli vést napojení na rychlostní silnici R7 v nynější trase. S tím, že bude zvýšena kapacita jak stávající komunikace, tak i přivaděče k rychlostní silnici. Ministerstvo dopravy nemá proti tomuto záměru námitky. Abychom ale mohli ve stavbě pokračovat, je třeba mít pro danou lokalitu platné Zásady územního rozvoje (ZUR). A rozhodnutím soudu bohužel byly tyto ZUR zrušeny,“ vysvětlil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.   

Vložil(a): Lenka Moravcová

Kam dál na webu města?

Nahoru